ذلالت شيطان

داستان شیطان و فرد نمازگزار !!



برای شما نیز شاید بارها اتفاق افتاده که قصد انجام کاری را داشته اید و هر بار اتفاقی

 روی داده که انجام آن کار را به تعويق انداخته و در آخر این جمله بر زبان جاری شده که 

لابد حکمتی در کار است و آن کار را رها ساخته اید. امید که آن عمل رها شده خیر نباشد

 چرا که رها کردن آن حکمتی جز ضعف ایمان ندارد.


عجله

نقل یک داستان

آورده اند که مردی صبح زود از خانه خارج شد تا نماز صبحش را به جماعت و در خانه خدا، مسجد بخواند. در راه مسجد، که هوا هنوز هم روشن نشده بود مرد زمین خورد و لباسهایش به دلیل بارانی که شب گذشته آمده بود گلی و کثیف شد. او بلند شد و به خانه برگشت.

لباسهایش را عوض کرد و دوباره راهی مسجد شد. در راه مجدداً در همان نقطه زمین خورد ! او دوباره بلند شد و به خانه برگشت. برای دگر بار لباسهایش را عوض کرد و راهی مسجد شد.

این بار در ابتدای راه مسجد با شخصی چراغ به دست روبرو شد، نامش را پرسید. پاسخ داد: « من دیدم شما در راه مسجد دوبار به زمین افتادید، از این رو چراغ آوردم تا بتوانم راهتان را مشخص کنم ». مرد از او تشکر می کند و هر دو راهشان را به طرف مسجد ادامه می دهند . همین که به مسجد رسیدند ، مرد اول از آن شخص چراغ به دست درخواست می کند تا به مسجد وارد شود و با او نماز بخواند ، ولی او از رفتن به داخل مسجد خودداری کرد.

مرد دلیل نیامدن او به داخل مسجد را از او پرسید. از جوابش تعجب نکنید او جواب داد: « من شیطان هستم. ». مرد، اول با شنیدن این جمله جا خورد.

شیطان ادامه داد: من تو را در راه مسجد دیدم و این من بودم که باعث زمین خوردن تو شدم. وقتی تو به خانه رفتی و خود را تمیز کردی و به مسجد برگشتی، خدا همه گناهان تو را بخشید. من برای بار دوم باعث زمین خوردن تو شدم و حتی آن هم تو را تشویق به ماندن در خانه نکرد. به خاطر آن، خدا همه گناهان افراد خانواده ات را بخشید. من ترسیدم که اگر یک بار دیگر  زمین بخوری آنگاه خداوند گناهان افراد شهر را خواهد بخشید. من با این کار از سالم رسیدن تو  به مسجد مطمئن شدم .

فايل صوتي هيئت يوسف زهرا

زيارت عاشورا




حاج سيد مهدي ميرداماد

می‌خواستم بازیگر شوم، با دعای مادرم مداح شدم

حاج سید مهدی میرداماد، به واسطه سکونتش در شهر قم و ارتباط با علما توانسته اندوخته‌های دینی خودش را مضاعف کند و به همین دلیل وقتی میکروفون به دست می‌گیرد، هر حرفی را نمی‌زند و هر شعر و روایت غیر معتبری را نمی‌خواند.


تا اینجا از سید مهدی میرداماد مداح برایتان گفتیم، اما او روی دیگری هم دارد که در خانواده تعریف می‌شود

 سید مهدی پدر، سید مهدی همسر و سید مهدی فرزند. خیلی‌ها می‌گویند زندگی با مداحان به خاطر 

مشغله‌های فراوان، سخت است؛ ولی میرداماد، همیشه سعی کرده جایگاه والای خانواده را 

در زندگی خود حفظ کند.

ادامه نوشته

دست‌های خالی و انتقاداتی که هیچگاه شنیده نمی شوند!

ادامه نوشته

رنجیده ام اما هنوز دوستت دارم

رنجیده ام اما هنوز دوستت دارم


یکی از مسائلی که در هر ارتباطی ایجاد می شود ،موضوع رنجش از طرف مقابل است.حال وقتی این ارتباط از صمیمیت بیشتری برخوردار باشد ،به دلیل زیادتر بودن ارتباطات و همچنین توقعی که افراد از هم دارند بخاطر علاقه ای که در درونشان احساس می کنند،احتمال رنجش بیشتر می شود و چگونگی حل آن نیز از اهمیت بیشتری برخوردار است.


قهر

چگونه رنجش های خود را با همسرتان در میان بگذارید؟

در زندگی زناشویی، دلخوری، شکایات و مشاجره ها فراوان است. هر گفتگویی شیوه ای دارد
ادامه نوشته

چگونه میتوانم مؤمن باشم

چگونه میتوانم مؤمن باشم

«مؤمن کیست؟»

شاخصه های مومن واقعی

مومن کسی است که به خدا و انبیای الهی بویژه آخرین آنها حضرت محمد مصطفی (ص) و اوصیای آن حضرت، ائمه هدی (ع) ایمان داشته و در حدّ توان عامل به دستورات آخرین دین خدا باشد؛ و اگر گناهی از او سر زد سریعاً توبه نماید. برای مومنین بسته به قوّت ایمانشان در اعتقادات و میزان پایبندیشان به دستورات دینی در عمل، درجات فراوانی است که در کتب اخلاقی و عرفانی به آنها پرداخته می شود.

به عبارت دیگر مومن یعنی مسلمان کامل؛ کسی که به تمام آنچه خدا وپیامبر امر کرده است, تسلیم و پایبند باشد. خداوند مسیری را معین کرده که در ادامه رسالت پیامبر (صلی الله علیه و اله) باید به آن مسیر ملتزم بود و تبعیت از امامت ائمه معصومین (علیهم السلام) در ادامه رسالت پیامبر (صلی الله علیه و اله) ملاک حق وباطل است و هر کسی در این مسیر قرار گیرد مومن است و هر کسی در این مسیر نباشد مومن نیست. پیامبر اکرم (ص) فرمودند: علی مع الحق والحق مع علی ... علی علیه السلام محور و مدار حق است و هر جا علی باشد حق آنجاست. (بحارالانوار, ج 38ص 26تا 40)

در انتها بعضی از صفاتی که برای مؤمنین درآیات و روایات بیان شده است را آورده ایم که می توانیم به وسیله آنها درجه ایمان خود ارزیابی کنیم.

ادامه نوشته

وقتی که دفاع مقدس هم ممکن است خیانت باشد!

وقتی که دفاع مقدس هم ممکن است خیانت باشد!

آیا مدافعین پذیرش قطعنامه در آن زمان را نمی شناسید؟/آیا به راستی نان به نرخ روزخورهایی که در آن ایام به دلیل نهی حضرت امام جرأت شماتت مسئولین نظام را نداشتند، امروز آن ایام را جبران می کنند؟/اگر این از سر غفلت نبوده، بی تردید دسیسه ای برای زیر سوال بردن دفاع مقدس/مکمل همان سخنانی است که توسط دیگرانی در سال های اخیر همه گذشته 24 ساله انقلاب را زیر سوال بردند برای آنکه خودشان را اثبات کنند.
ادامه نوشته

خاطرات جالب و خواندی حجت‌الاسلام قرائتی

خاطرات جالب و خواندی حجت‌الاسلام قرائتی

آخوند ,قرائتی

آخوندی که روی تخته  عکس خدا می کشد!

ادامه نوشته

بشارت ظهور در آیات قرآن


قانون کلّى الهى، و ناموس تخلّف ناپذیر آفرینش، در هر عصر و زمانى مصداقى دارد، قیام پیامبر(صلى الله علیه وآله) و پیروزیش بر لشکر شرک و بت پرستى، و همچنین قیام مهدى(علیه السلام) ارواحنا له الفداء بر ستمگران و جباران جهان، از چهره هاى روشن و تابناک این قانون عمومى است.

و همین قانون الهى است که رهروان راه حق را در برابر مشکلات، امیدوار، نیرومند، قوى و پر استقامت مى دارد و به ما در همه تلاش هاى اسلامى مان نشاط و نیرو مى بخشد.( تفسیر نمونه، جلد 12، صفحه 261)


قرآن  حکیم
در قرآن، بزرگ کتاب آسمانى، آیات متعدّدى است که بشارت ظهور بزرگى را می‌دهد:

در سوره نور، آیه 55 می‌خوانیم: « وَعَدَ اللَّهُ الَّذِینَ آمَنُوا مِنكُمْ وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ لَیَسْتَخْلِفَنَّهُم فِی الْأَرْضِ كَمَا اسْتَخْلَفَ الَّذِینَ مِن قَبْلِهِمْ وَلَیُمَكِّنَنَّ لَهُمْ دِینَهُمُ الَّذِی ارْتَضَى لَهُمْ وَلَیُبَدِّلَنَّهُم مِّن بَعْدِ خَوْفِهِمْ أَمْنًا یَعْبُدُونَنِی لَا یُشْرِكُونَ بِی شَیْئًا وَمَن كَفَرَ بَعْدَ ذَلِكَ فَأُوْلَئِكَ هُمُ الْفَاسِقُونَ ; خداوند به کسانى از شما که ایمان آورده‌اند و عمل صالح انجام می‌دهند وعده خلافت روى زمین داده، همان گونه که افرادى را که قبل از شما بودند و ایمان و عمل صالح داشتند حکومت و خلافت داشتند».

این آیه به خوبى نشان می‌دهد که سرانجام، حکومت روى زمین از دست حکام جبار و زمامداران ستمگر بیرون خواهد آمد، و مؤمنان صالح بر سراسر زمین حکومت خواهند نمود.

ادامه نوشته

نقش «تحریک جنسی» در تجاوز دسته جمعی اصفهان

فرماندۀ نیروی انتظامی استان اصفهان به جای آنکه توضیح دهند که چرا شروران معروف منطقه استحفاظی ایشان که از مدتها قبل قرار بود شناسنامه دار باشند، هر هفته خود را معرفی کرده و تحت نظر باشند، در عوض چنین گستاخ بوده اند که بی واهمه وارد یک مهمانی شده، مردان را حبس کرده، لباسهای زنان و دختران را دریده و آنان را مورد تجاوز قرار داده اند، چنین اظهار نظر کرده اند که اگر در اين حادثه خانم‌ها حداقل حجاب را در اين باغ رعايت كرده بودند...
ادامه نوشته